Kefir Yapılışı

Kefir Yapılışı:

Kefir yapmak için gerekli malzemeler:

Cam kavanoz
Plastik süzgeç
Süt
Kefir mayası


Kefir Yapılışı:

Kefir hemen her sütten yapılabilir.Pastorize, UHT, paket süt, süt tozundan yapılan süt vs. En iyisi ve faydalısı taze ve katkısız süt ile yapılanıdır.
Sütün ısısı 5 c ile 35 c arasında olabilir. İdeali 25 c civarıdır. Maya ile sütün ısısı birbirine yakın olmalıdır. Kavanozun 3/4 üne kadar süt ile doldurup ve mayaları içine koyduktan sonra kavanozun ağzını gevşekçe kapatıyoruz (bir bez ile de kapatabiliriz.). Oda sıcaklıgında mayalanmaya bırakıyoruz.
Kefir Yapımı - Gerekli Malzemeler

Kullanılan araç gereçler; kavanoz, plastik süzgeç, huni, şişe.
Kullanılan malzeme ; süt ve kefir mayası
Kefir Yapımı

Bir kavanoz süt mayalanmak üzere hazır. Mayalanacak sütü plastik kapaklı bir kavanoza koyacağız.



Hunimizle plastik süzgecimizi şişenin ağzına yerleştiriyoruz. Önceden mayalanmış olan kefirimizi süzecek ve mayasını ayıracağız.

kefir yapımı

kefir mayası yapımı



Görüldüğü gibi kefir yoğurt kıvamındadır. Süzdüğümüz kefir koyuca ayran kıvamında olacaktır.

Süzgeçte kalan mayayı kavanozumuzun içinde bulunan süte koyacağız.
Plastik kaşıkla mayamızı sütümüzün içine koyuyoruz. Plastik kapağını kapatıp, karanlık bir yerde mayalanmağa bırakıyoruz. Hava sıcaklığına bağlı olarak mayalanma süresi değişecektir. Yoğurt kıvamını aldığında mayalanmıştır.

Kefirinizi afiyetle tüketebilirsiniz.

Evde yoğurt mayalıyorsanız mayanızın içine biraz kefir katarak daha sağlıklı yoğurt elde edebilirsiniz.



Mayalanma süresi, sütün kalitesine,süt maya oranına,mayaların aktivitesine ve ortam sıcaklığına bağlı olarak 12 saat ile 48 saat arasıdır.

Mayalama işleminden sonra oluşan sıvıyı lastik bir süzgeçle süzüp,süzgeçte kalan mayaları tekrar kavanoza koyup ve süt ile doldurup ve mayalanmaya bırakıyoruz.

Elimizde kalan süzüntü kefirdir.

Afiyet olsun...


Not:

*Mayalama süresi artıkça kefirin tadı ekşi olur.Tatlı kefir kabızlığı ekşi kefir ishali keser.

*Eger tekrar mayalama kısa sürede yapmayacaksak, süzgeçte kalan kefir tortusunu süt ilave ederek koyduğumuz kavanozu buzdolabına koyup bir hafta kadar bırakabilir, bir hafta sonunda yeniden süzebiliriz. Bunu taze olarak tüketebileceğiz gibi buzdolabında kapağı gevşek olarak 1 yıl kadar saklayabiliriz.Tadı hafif ekşir ama faydalarında azalma olmaz.

*Mayamızı dondurmaz, 40 c ısının üstünde tutmaz, ezmez, kimyasal ve klorlu suya bırakmazsak  uzun süre kullanabiliriz. Kefir yaptıkça mayalarımızda bir artma olucaktır,  maya oranını korumak için ya mayaları başka bir kaba alıyor  yada süt miktarını artırıyoruz. Fazla mayalarımızı isteyen diğer insanlarla verebileceğimiz gibi onları yiyebilirizde, aç karnına yemekten en az 1 saat önce yemek çok yaralıdır.

Bir Kefir Kullanma Serüveni...

Ben kefir mayasını 3 yıl önce Çarşıkapıdaki baharatçıdan almıştım. 1 litrelik süt için kafi gelecek maya miktarı bir fındık büyüklüğündeydi. O zaman 10 Lira ödemiştim. 3 yıl içinde maya miktarı o kadar çoğaldı ki arkadaşlarıma dağıttım.

Önceleri sütün ılık olmasına dikkat ediyordum. Ancak daha sonra buzdolabından aldığım sütü doğrudan mayalamağa başladım. Her iki türlüde mayalanma gerçekleşiyor.

Evde plastik kapaklı kavanozlarım, plastik bir kaşığım, süzgeç ve hunim var bu iş için kullandığım.

Aklınızda bulunsun kesinlikle maya tanelerine metal değdirmeyin. Kavonoza sütü koyun , maya taneciklerini ekleyin kapağını kapatım, bekletmeğe bırakın. Ben kavanozun ışık almaması için bez ile sarıyorum.

Yazın daha çabuk mayalanıyor. Kışın ortam sıcaklığının düşük olması nedeniyle mayalanma süresi uzuyor.

Kavanozda mayalanma gerçekleştiğinde süt yoğurt kıvamına gelince, şişenin üzerine huniyi onun üzerine de plastik süzgeci yerleştiriyoum. Böylece kefir şiseye süzülüyor, maya tanecikleri süzgeçte toplanıyor.

Ben sürekli mayalama yapıyorum. Fazla tanecikleri süt içinde başka bir kavanozda buzdolabında saklıyorum.

Kefirin faydalarını çeşitli yerlerden duymuştum. Ancak kendi yaşadığım deneyimle bağışıklık sistemini gerçekten kuvvetlendirdiğini gördüm. Her yıl hastalanan eşim ancak serum yiyerek iyileşirdi. Kefir içmeğe başladığımızdan beri seruma gerek kalmadı. Benim ise bağırsak tembelliğim yok oldu.

Ancak kefiri arada sırada değil de sürekli kullanmanızı tavsiye ederim.


Teşekkürler...

0 Comments

Follow Me On Instagram